25 Temmuz 2014 Cuma

Keçe Aslancık

Merhaba arkadaşlar,
Tatilde olduğumdan dikiş makinemi de getiremediğimden ufak tefek işlerle meşgul oldum son günlerde. Geçenlerde keçe balerin yapımını denemiştim. Bir takipçimden de nasıl yapıldığı ile ilgili mail aldım bunun üzerine kendimce nasıl yaptığımı fotoğrafladım. Tabi buraya getirdiğim malzemeler de kısıtlı, hatta en çok kullanılacak şeyi beyaz ipi getirmeyi unutmuşum. Nasılsa oyalanmalık olduklarından çok da sıkıntı yok.
Netten bulduğum aslancık figürü. Daha fazlasını BURADAN bulabilirsiniz.
İstediğim ölçüde ekranda büyütüp kağıda kalıbını çıkarttım


İlk önce taban oluşturmak için kalıbın tamamından 1 adet kestim. Sonrasında her bir parçanın kalıbını ayrı ayrı çıkarttım. Turuncu yele kısmının içini çıkarttım ama siz yaparsanız o parçanın içi çıkarılmamalı.Kuyruk kısmı çok ince olduğundan onu hiç kullanmadım. Kuyruğu farklı bir şekilde yaptım. 

Yelenin içine başı yerleştirerek iğne ardı dikişi yaptım. Yüzdeki hatları tek tek siyah ip ile dikerek oluşturdum.


Yukarıda gördüğünüz şekilde gövde parçasını da ucu ucuna birbirine birleştirdim. Burası da düz dikişle olabilirdi tabii. Farklı bir efekt vermesini istediğimden bu şekilde yaptım. Son olarak yine keçeden bir kuyruk yaptım ve içine elyaf koyarak taban parçası ile birleştirdim. Anahtarlık olacak kendisi, yanımda başka malzeme olmadığından şimdilik böyle.

Bunlarda keçe ile yaptıklarımdan bazı resimler:

Üstteki resimde battaniye dikişi resmi var. Ben en kolay tığ işi örer gibi yaptığımdan bu şekilde yapıyorum.  

Orantısız zuzu. Önce oldukça büyük kalıp çıkarmıştım Tüm dikişler bittikten sonra gövdeyi biraz küçülteyim dedim, koca kafalı bir zuzum oldu. Ne demişler yaratılanı severim yaratandan dolayı, kendim yaptım kendim beğendim :)) 

Oğlumun arkadaşları da eve gelip beni bunlarla uğraşırken görünce istiyorlar tabii. Tokanın alt kısmında görünen pembe, yeşil ipleri kendisi yaparak daha özgün bir hale getirdi tokasını.

Umarım faydalanan ve çok daha güzellerini yapan arkadaşlar olur. 

MUTLU, HUZURLU, İYİ BAYRAMLAR.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder