29 Nisan 2014 Salı

Puantiyeli rahat pantolon ve spor cep dikimi

Merhaba,

Hem kumaşını çok severek aldığım hem de rahat modeli ile üzerimden çıkarmadığım bir pantolon diktim. En sevdiğim tarz, spor-şık. Pantolonun dikim aşamalarını fotoğraflamadım ama spor cep dikişini ve paça uzatmak için ek duble paçayı nasıl diktiğimi fotoğrafladım. Umarım sizler de beğenirsiniz. Kumaş siyah üzerine beyaz puantiyeli, esnemeyen tril tril pamuklu bir kumaş.


Üzerimde duruşu bu şekilde. Kalıp olarak, severek giydiğim başka bir pantolonumu kullandım. Fark olarak geniş bir duble paça uyguladım.

Spor cep dikişinden çok memnun kaldım diyebilirim çünkü ne rahatsız ediyor ne de dışarıya çıkıyor. Klasik pantolon ya da eteklere yakışmayabilir ama bu tarz spor kıyafetlerde bundan sonra tercihim bu cep dikişi.

Nasıl yaptın derseniz; pantolonu biçerken cep boşluklarını bıraktım, bel lastiği ve  paça hariç diğer tüm dikişleri yaptıktan sonra sadece 1 kat aşağıdaki resimde olduğu gibi bir parça kestim. Tersinden cebi dikerek sabitledim.




Duble paçayı da kendimce şu şekilde diktim.


İstediğim genişlikte bir şeriti ortadan ikiye katlayarak açık kenarı zigzag dikişi ile birleştirdim.


Şerit parçayı paça ile birleştirdim.


Ütü ile birleşme çizgisinden değil üste doğru pay bırakarak ütüledim ve kenarlarından dikiş ile sabitledim.


Duble paçayı anlatmak biraz zor oldu ama umarım anlatabilmişimdir. Beğenilmesi ve faydalanılması umuduyla, sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder