25 Şubat 2014 Salı

KAR ELDİVENİ, KAR BERESİ VE DAVRAZ GEZİSİ

Öncelikle herkese iyi haftalar,
Oğlumun okul gezisi için çok sıcak giden havalar sayesinde Davraz'da kar var mı yok mu, gidilir mi gidilmez mi derken, geziden 1 gün önce gitmeye karar verdik. İyi ki de gitmişiz dediğimiz, şahane bir Pazar geçirdik. Son ana kadar verilemeyen karar neticesinde mecburen iş başa düştü. Açıkçası biraz da ben kendim gönüllü oldum bu göreve. Yaşadığımız yerde kar yağmadığından kar eldivenini bırakın hiç eldivenimiz yok maalesef. Neredeyse yarım günümü ayırıp oğluma eldiven ve bere yaptım. Yapım aşamalarını da paylaşmak istiyorum...









Kalıplar Creazon Elişi Patronlu Dikiş Dergisi Aralık-Şubat sayısından. Dışındaki keçe yerine su geçirmez eşofman kumaşlarından, iç astarı olarak da polar kumaş kullandım. 

ELDİVEN DİKİMİ




Kalıbımda normalde 1 parça daha vardı fakat ben her katı hem polar hem de kendi kumaşından kullandığım için ayrıca astar parçasına gerek kalmadı. Bu dergideki kalıbı dikiş payı bırakmadan kenarlarından diktim ve 7 yaşındaki oğlum için uygun oldu. (Teğel dikişini sevmiyorum, şansıma herhangi bir sorun yaşamadım).

İlk olarak yukarıda görüldüğü üzere başparmak arasını diktim.  2 parça böylelikle birleşmiş oldu.



Daha sonra başparmak kenarlarını diktim. Eldiven ortaya çıkmaya başladı. Düşündüğüm kadar zor değilmiş zor kısım bitti.



Her dikişten önce eldiveni düzüne çevirerek mümkün olduğunca hata yapmamaya çalıştım. Üsteki fotoda üst kısmı iğneledim fakat birleştirmeden önce kenar bantını diktim. 




 

Bitmiş halleri burada. Bir kaç ufak hata var ama sökmek istemediğim için böyle kullandık biz.

KAR BERESİ 

Bu da kar beremiz, boyun ve ağzı kapattığı için oldukça işlevsel bir bere oldu. Ayrıca atkı takmamıza gerek kalmadı. 

Bitmiş hali ve son olarak da kara hasret kalanlar içi Davraz'dan bir kar manzarası ile yazımı bitiriyorum...



Sevgilerimizle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder